Błogi relaks na tarasie pełnym roślin w towarzystwie pięknego zachodu słońca i orzeźwiających napojów… Czego brakuje, w tej nieco idyllicznej wizji? Oczywiście pysznego jedzenia! W ciepłe wieczory najlepiej sprawdzi się coś lekkiego i nieskomplikowanego, ale z nutką wykwintności.

Lato to czas, kiedy w naszej diecie zaczynają królować warzywa i owoce. Mamy wtedy ochotę na lekkie dania i przekąski, których przygotowanie nie wymaga godzin spędzonych w kuchni. Do przyrządzenia ulubionych sosów w letniej odsłonie możemy wykorzystać produkty w wersji light, takie jak Majonez Kielecki lekki. Oprócz niewątpliwych walorów smakowych produkt ten wyróżnia się obniżoną o ponad trzydzieści procent zawartością tłuszczu oraz cukru. Doskonale sprawdzi się on jako składnik wielu smacznych potraw.

Miska rozmaitości

Buddha bowl to danie, które kilka lat temu zawładnęło światem mediów społecznościowych i wcale nie traci na popularności. I nic dziwnego! Miski pełne kolorowych składników, z całym wachlarzem wartości odżywczych, to nie tylko smaczne danie, ale też „bomba witaminowa”. Oto czego potrzebujemy do ich przygotowania (ilość składników zależy od naszych upodobań):

  • roszponka
  • batat
  • komosa ryżowa
  • awokado
  • pomidor
  • czerwona cebula
  • ciecierzyca z puszki
  • świeża kolendra
  • jogurt naturalny
  • czosnek
  • Majonez Kielecki lekki
  • sól, pieprz, wędzona papryka i chili w proszku
  • oliwa z oliwek

Komosę ryżową gotujemy w osolonej wodzie w proporcjach 2:1 (dwie porcje wody na jedną porcję komosy). Batata kroimy w kostkę, przyprawiamy oliwą, solą, pieprzem, wędzoną papryką i chili, następnie pieczemy do miękkości. Ciecierzycę podsmażamy na patelni z odrobiną przypraw. W misce układamy umytą wcześniej roszponkę, plastry awokado oraz sałatkę z pokrojonego w kostkę pomidora i czerwonej cebuli z dodatkiem oliwy, soli i pieprzu. Następnie na wierzch dodajemy pieczone bataty, ciecierzycę oraz ugotowaną komosę ryżową. Całość polewamy sosem z jogurtu naturalnego i Majonezu Kieleckiego lekkiego w proporcjach 1:1, z dodatkiem przeciśniętego przez praskę ząbka czosnku oraz soli i pieprzu. Posypujemy wszystko świeżymi listkami kolendry. Nasz pyszny i odżywczy posiłek jest gotowy!

Krewetki i szparagi? Duet idealny!

Danie z krewetkami to przepis na kulinarny sukces. Aby dodać element zaskoczenia, możemy połączyć te wspaniałe owoce morza ze… szparagami. Do tego świeża bagietka i mamy pyszną kolację, do której będziemy wracać nie raz! Czego potrzebujemy?

  • około 10 krewetek królewskich
  • niewielkiej bagietki
  • kilka zielonych szparagów
  • Majonez Kielecki lekki
  • garść roszponki
  • 3 łyżki masła
  • oliwy z oliwek
  • 2 duże ząbki czosnku
  • natkę pietruszki
  • sól, pieprz

Zaczynamy od oczyszczenia krewetek (także z ogonków). Następnie przekładamy je do miski, skrapiamy odrobiną oliwy i mieszamy z pokrojonym w cienkie plasterki czosnkiem, solą i pieprzem. Na chwilę odstawiamy. Gotujemy szparagi w wodzie z solą i cukrem przez około 8-10 minut. Na maśle podsmażamy przekrojoną bagietkę aż nabierze złocistego koloru. Na drugiej patelni roztapiamy masło i smażymy krewetki po około 1,5 minuty z każdej strony. Pod koniec smażenia dodajemy natkę pietruszki. Bagietkę smarujemy Majonezem Kieleckim lekkim i układamy na niej kolejno: roszponkę, krewetki i szparagi. Smacznego!